„Numai printr-un transport public eficient putem reduce poluarea, putem să eficientizăm dezvoltarea economică, putem să dezvoltăm anumite zone ale Bucureștiului. Astfel, prima urgență este dezvoltarea flotei, modernizarea și achiziționarea de noi echipamente. Prin Programul Operațional Regional (POR), anul trecut, în iunie, am depus proiecte pentru o sută de tramvaie de 36 de metri, vor fi mai lungi, vor putea circula cu o capacitate mai mare, sunt în licitație, sperăm să se termine cât mai repede și în doi ani să avem aceste tramvaie, dotate cu toate sistemele moderne de transport. Prin același program, s-a propus achiziționarea a o sută de tramvaie electrice, licitația a fost lansată. Am reușit să facem rost de niște fonduri de la bugetul de stat, prin Programul de Mediu, prin care am propus și s-a aprobat în decembrie achiziționarea a o sută de troleibuze și o sută treizeci de autobuze hibrid. Toate aceste patru tipuri de vehicule sunt în licitații și sperăm ca anul acesta sau chiar până în luna septembrie să se încheie contractele de achiziționare. De asemenea, încercăm să vitalizăm, revitalizăm și să utilizăm centura de cale ferată drept un tren urban. Discutăm cu Ministerul Transporturilor, cu structurile CFR care ne ajută, astfel încât să se poată realiza în primul rând stații”, a susținut reprezentanta Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, în cadrul unei conferințe de specialitate.
Planul de dezvoltare a mobilității urbane cuprinde un buget de 7 miliarde de euro, 3,5 miliarde de euro fiind alocate pentru Metrorex, iar 3,5 miliarde transportului de suprafață.
„La nivelul țării, s-a facut masterplan-ul de transport, care cuprinde drumurile și ce investiții trebuie făcute, după care la nivelul fiecărui oraș, pentru a avea viziunea completă de dezvoltare a mobilității, a infrastructurii, aveam obligația conform politicii europene de transport integrat, să facem planul de mobilitate urbană, integrată cu acest masterplan de transport. Un plan care cuprinde un buget de 7 miliarde de euro, 3,5 miliarde de euro este alocat Metrorex, iar 3,5 miliarde transportului de suprafață. Acest document prevede multe proiecte, toate au componentă de smart, este foarte important să aducem tehnologiile cele mai noi și cele mai complete, pentru că am stat destul, foarte mulți ani fără să investim în dezvoltare și fără să investim în soluții moderne”, a explicat directorul ADTPBI.
Aura Răducu a menționat, de asemenea, piedicile pe care cadrul legislativ le pune în calea realizării acestui gen de proiecte, subliniind impactul negativ pe care inexistența unui buget multianual îl are asupra planurilor de dezvoltare din România.
„Cadrul legislativ nu permite dezvoltarea pe termen lung a acestor proiecte. Principala problemă crucială este că în România nu există un buget multianual. Niciodată un proiect de metrou nu se poate face într-un singur an, atâta timp cât nu avem bugete multianuale va fi o mare piedică pentru aceste proiecte, multianuale la rândul lor”, a spus aceasta.